Friday, November 6, 2009

PENGERTIAN HIDUP


Aku adalah aku sekarang...

Setelah lama aku menjalani penghidupan ini, disulami detik2 duka dan suka..disebalik wajah ceria..tersimpan perkara duka...namun kugagahkan jua, setiap yang terjadi pasti tersurat kasih Illahi....Kadang-kadang aku tersepit dan buntu pabila kesukaran kehidupan yang berlaku...Ya-Allah adakah masih ada ruang bahagia bagiku di dunia ini?...Sesungguhnya aku tau kehidupan di sana yang kekal abadi...jika itu suratan buat diriku...aku redha...cuma berilah aku kekuatan menempuhi masa-masa akan datang kerana ada waktu tikanya aku jatuh, aku tidak kuat...Walaupun aku pernah menjadi manusia terhebat melompat palang-palang balapan dan capai ratusan meter kejohanan..namun jiwaku sedih, takut dan hambar....bantulah hambamu ya-Allah...sesungguhnya Engkau Maha mengetahui
mana yang terbaik buat diriku........

No comments:

Post a Comment